Nagrano między marcem a majem 1967 w studiu Abbey Road w Londynie.

Astronomy Domine (Barrett)
Lucifer Sam (Barrett)
Matilda Mother (Barrett)
Flaming (Barrett)
Pow R. Toc H. (Barrett, Waters, Wright, Mason)
Take Up Thy Stethoscope And Walk (Waters)
Interstellar Overdrive (Barrett, Waters, Wright, Mason)
The Gnome (Barrett)
Chapter 24 (Barrett)
The Scarecrow (Barrett)
Bike (Barrett)


Skład: Syd Barret - ¶piew, gitara
Roger Waters - gitara basowa, ¶piew
Richard Wright - instrumenty klawiszowe, ¶piew
Nick Mason - perkusja, instrumenty klawiszowe


Realizacja: Peter Brown
Produkcja: Norman Smith


Pierwsza płyta Pink Floyd, pierwsza i jedyna płyta, na której zagrał Syd Barret. Album ten jest zapowiedzi± przyszłych osi±gnięć Pink Floyd - pokazuje mocne, ale też słabe strony kwartetu. Zapowiada kierunek poszukiwań. Mimo że Syd Barret, twórca tych wszystkich piosenek, rozstanie się niedługo z grup±. W niektórych piosenkach czuć już dojrzały styl grupy - jak chociażby w Astronomy Domine i Interstellar Ovedrive, które wyrażaj± trwogę człowieka wobec bezmiaru przestrzeni kosmicznej. Utwory Pink Floyd z tego okresu (choć potem się okaże, że nie tylko) obfituj± w dziwne odgłosy - postukiwania jakich¶ mechanizmów, krzyki zwierz±t, rechot fantastycznych stworów... Ale żaden z tych tajemniczych odgłosów nie pojawia się przypadkowo. Każdy służy uwypukleniu wymowy tekstu. Ukazaniu przedstawionej w nim sytuacji w nowym ¶wietle, dopowiedzeniu nieoczekiwanej puenty. Owa konsekwentna programowo¶ć wyróżniała Pink Floyd spo¶ród wielu innych zespołów tego czasu i stała się głównym elementem stylu grupy na wiele dlugich lat. I skadin±d bardzo dobrze. Dodatkowe efekty to element, który bardzo sobie cenię w muzyce Pink Floyd. The Piper At The Gates Of Dawn jest zapowiedzi± stylu grupy. Może nie całkowicie, ale trochę sentymentu z tej płyty (o ile można tak powiedzieć...) do dzi¶ członkom grupy na pewno zostało. Polecam więc tę płytę na dobry pocz±tek.